Regulamin sklepu internetowego
Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz warunki zawierania umów za pośrednictwem tego serwisu. E-sklep zapewnia wygodne i bezpieczne zakupy online, dbając o przestrzeganie obowiązujących regulacji prawnych oraz ochronę praw konsumenta. Proszę o uważne zapoznanie się z Regulaminem przed dokonaniem zakupu, ponieważ złożenie zamówienia oznacza akceptację jego postanowień.
Regulamin ma na celu zagwarantowanie przejrzystości m.in. zasad zakupu, płatności oraz procedur reklamacji i zwrotów, aby zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta.
1. DEFINICJE POJĘĆ
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, składająca Zamówienie w ramach Sklepu lub dokonująca zapisu na listę subskrybentów newslettera (konsument, przedsiębiorca uprzywilejowany).
- Konsument – osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu internetowego i dokonująca zakupu, w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 22 z indeksem 1 Kodeksu cywilnego).
- Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, który nie korzysta ze Sklepu internetowego w ramach prowadzonej działalności zawodowej (zwany dalej Przedsiębiorcą uprzywilejowanym) – osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu internetowego, w tym w szczególności dokonująca zakupu, w zakresie niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą, gdy z charakteru zakupionego dostępu do Produktu lub Usługi wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 33 z indeksem 1 § 1 Kodeksu cywilnego, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin – niniejszy regulamin wraz z innymi dokumentami stanowiącymi jego integralną część, w tym w szczególności Polityką Prywatności i plików cookies.
- Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem https://sklep.elizaczyzewska.pl/ za którego pośrednictwem, Klient może dokonywać zakupu określonych Produktów lub Usług.
- Treści cyfrowe – dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, polegają̨ natomiast na pojedynczej dostawie określonego fragmentu lub fragmentów treści cyfrowych za pośrednictwem linku do pobrania wysyłanego Klientowi lub przyznania Klientowi dostępu do platformy kursowej.
- Produkt – produkty zawierające treści cyfrowe (m.in. e-booki, kursy online składające się z nagrań wideo oraz materiałów w PDF), prezentowane w ramach Sklepu, będące przedmiotem umowy o dostarczanie treści cyfrowych.
- Usługa – usługi prezentowane w ramach Sklepu, będące przedmiotem umowy o świadczenie Usług zawartej przez Klienta ze Sprzedawcą (konsultacja online).
- Umowa o dostarczanie treści cyfrowych – umowa związana z dostarczaniem Produktów zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem serwisu internetowego sklepu.
- Umowa o świadczenie Usług – umowa o świadczenie Usług w postaci konsultacji online, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną na rzecz Klienta, polegająca na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail z informacją o promocjach i ofertach Sprzedawcy.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. z 2024, poz. 1061 t. j. z późn. zm.).
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2024, poz. 1796 t. j. z późn. zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024, poz. 1513 t. j. z późn. zm.).
- Ustawa Prawo komunikacji elektronicznej – ustawa z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. 2024, poz. 1221 z późn. zm.).
- Sprzedawca/Właściciel sklepu internetowego – Eliza Czyżewska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Eliza Czyżewska, ul. Leśna 1, 81-876 Sopot, NIP: 8222218005.
- Zamówienie – czynność podejmowana przez Klienta, polegająca na wyborze w ramach Sklepu określonych Produktów lub Usług, zmierzająca bezpośrednio do zawarcia ze Sprzedawcą odpowiednio Umowy o dostarczanie treści cyfrowych lub Umowy o świadczenie Usług, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy dostępny pod adresem: https://sklep.elizaczyzewska.pl/ prowadzony jest przez Sprzedawcę.
- Ze Sprzedawcą można się skontaktować:
pod adresem e-mail: info@elizaczyzewska.pl,
pod adresem korespondencyjnym: ul. Leśna 1, 81-876 Sopot, - Informacje o Produktach i Usługach wskazane na stronie internetowej, a w szczególności ich opisy oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz warunki dokonywania w jego ramach zakupów określa niniejszy Regulamin.
- Sprzedaż za pośrednictwem Sklepu odbywa się 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok, co nie wyklucza możliwości czasowego wyłączenia sprzedaży z przyczyn technicznych.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
a. warunki i zasady składania Zamówień w ramach Sklepu, obowiązek rejestracji konta Klienta, a także zasady realizacji zamówienia,
b. zasady zawierania Umowy o dostarczanie treści cyfrowych i/lub Umowy o świadczenie Usług, której przedmiotem są określone Produkty lub Usługi,
c. świadczenie usługi newslettera;
d. procedurę związaną z postępowaniem w przypadku wystąpienia niezgodności treści cyfrowej lub usługi z umową, a także procedurę reklamacyjną i odstąpienia od umowy (Konsument i Przedsiębiorca uprzywilejowany),
e. zasady weryfikacji opinii Klientów i prezentowania ich na stronie internetowej. - Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na wszystkie jego postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu złożenia i realizacji Zamówienia.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi Regulamin nieodpłatnie przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona przez Klienta poprzez jego wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Sklepu.
3. WARUNKI TECHNICZNE
- Korzystanie ze Sklepu internetowego możliwe jest pod warunkiem spełnienia po stronie Klienta następujących wymagań technicznych:
a. posiadania urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Windows, Android, Mac OS;
b. zainstalowania na urządzeniu, o którym mowa w pkt a) powyżej najnowszej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak: Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome lub innej kompatybilnej, obsługującej pliki cookies oraz
c. posiadania aktywnego konta poczty e-mail. - Klient może składać zamówienie na poszczególne Produkty pod warunkiem posiadania programów spełniających wymagania techniczne pozwalające na pobranie e-booków lub innych materiałów (pliki doc, docx, pdf) lub nagrań wideo w dedykowanych programach do odtworzenia takich nagrań, zgodnie z opisanymi parametrami.
- W przypadku, gdy Klient korzysta z Usługi konsultacji online, oprócz wymagań określonych w ust. 1 pkt a-c powyżej, konieczne jest także wyposażenie urządzenia w mikrofon, ewentualnie słuchawki oraz kamerę internetową. Klient przed skorzystaniem z Usługi sprawdza, czy posiadane przez niego urządzenie spełnia wymogi techniczne określone w niniejszym Regulaminie. W razie wątpliwości co do technicznych możliwości korzystania z Usług przez Klienta, należy zwrócić się do Sprzedawcy.
- Sprzedawca informuje, że problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym lub innym urządzeniu, z którego korzysta Klient (firewalle – blokady, programy antywirusowe i inne), mogą ograniczyć lub uniemożliwić Klientowi dostęp do Produktu lub Usługi.
- Ze względu na niezależne od Sprzedawcy właściwości sieci Internet oraz sprzętu komputerowego lub innego urządzenia, Sprzedawca nie gwarantuje nieprzerwanego i niezakłóconego dostępu do Produktu lub Usługi.
4. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- W celu zamówienia Produktu lub Usługi za pośrednictwem Sklepu, należy wejść na stronę internetową https://sklep.elizaczyzewska.pl/, a następnie dokonać rejestracji w sklepie, w wyniku której zostanie utworzone dla Klienta indywidualne konto, dostępne za pomocą loginu (nazwa użytkownika lub adres e-mail) oraz ustalonego przez niego hasła (zwane dalej „Kontem użytkownika”). Rejestracja w e-sklepie jest warunkiem koniecznym do dokonania w nim zakupów. Żeby dokonać rejestracji należy podać dane:
a. imię i nazwisko,
b. nazwę użytkownika,
c. adres e-mail,
d. hasło,
e. potwierdzić hasło. - Założenie konta możliwe jest poprzez wypełnienie przez Klienta wszystkich pól formularza rejestracyjnego zamieszczonego na stronie e-sklepu, oznaczonych jako wymagane.
- Warunkiem koniecznym dla założenia konta jest akceptacja przez Klienta niniejszego Regulaminu, Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie okienka oznaczonego jako „Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności”, umieszczonych pod formularzem rejestracyjnym, o którym mowa w ust. 1 powyżej. Akceptacja jest dobrowolna, ale konieczna, aby założyć Konto.
- Klient po dokonaniu rejestracji w e-sklepie, przy kolejnych zakupach może posługiwać się swoim kontem. W ramach konta, Klient może w szczególności śledzić status bieżących zamówień, sprawdzać szczegóły zamówień historycznych, a także zarządzać danymi swojego konta, m. in. zmieniać swoje hasło, ma dostęp do platformy kursowej.
- Klient zobowiązany jest nie udostępniać swojego hasła do konta osobom trzecim.
- Po rejestracji konta, Klient może dokonać wyboru Produktu i/lub Usługi, podejmując kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu.
- Wybór przez Klienta zamawianych Produktów i/lub Usług (w tym ich rodzaju oraz liczby) dokonywany jest poprzez dodanie poszczególnych Produktów i/lub Usług do koszyka.
- Szczegółowe opisy Produktów i Usług dostępne są po przejściu na stronę konkretnego Produktu lub Usługi. Powyższe rozwiązanie ma ułatwić Klientowi wybór Produktu i/lub Usługi.
- Celem złożenia Zamówienia na stronie internetowej konieczne jest podanie przez Klienta następujących danych:
9.1. Dane kontaktowe:
a) adres e-mail (do potwierdzenia),
9.2. Adres rozliczeniowy:
kraj/region
imię i nazwisko,
adres,
kod pocztowy,
miejscowość,
telefon (opcjonalnie).
9.3 Następnie należy dokonać wyboru metody płatności. E-płatności są realizowane w ramach systemu Przelewy24 oraz opcjonalnie można dodać notatkę do zamówienia.
9.4. Na tej podstronie znajduje się także podsumowanie zamówienia:
a. przedmiot Umowy o dostarczanie treści cyfrowych lub Umowy o świadczenie Usługi – nazwę Produktu lub Usługi,
b. jednostkową i łączną cenę za zamówione Produkty i/lub Usługi,
c. można też wpisać kod kuponu rabatowego.
9. 5. W dalszej kolejności, należy zaakceptować Regulamin sklepu internetowego, Politykę Prywatności oraz odznaczyć okienka wymagane oraz ewentualnie opcjonalne, a następnie kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”. Na tym etapie można również kliknąć przycisk „Wróć do koszyka”.
10. Klient, dokonując kliknięcia w przycisk „Kupuję i płacę” ma świadomość, że zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem uiszczenia należnej Sprzedawcy zapłaty za Produkt/Usługę.
11. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy o dostarczanie treści cyfrowych i/lub Umowy o świadczenie Usługi, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
12. Po złożeniu Zamówienia i dokonaniu płatności, Klient otrzyma na wskazany przez niego adres e-mail, informację zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
13. Umowa o dostarczanie treści cyfrowych lub Umowa o świadczenie Usług jest zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta informacji, o której mowa w ust. 12. Po dokonaniu płatności Klient otrzymuje na wskazany przez niego adres e-mail informację o zakończeniu realizacji Zamówienia wraz z dostępem do zakupionego Produktu (link do pobrania zakupionego Produktu/Produktów lub dostęp do platformy kursowej) lub w przypadku usługi – e-mail z informacją, w jakich terminach usługa może zostać zrealizowana oraz po ustaleniu terminu link na spotkanie online.
14. Termin realizacji zamówienia:
a. Realizacja Zamówienia Produktu następuje w dniu dokonania płatności przez Klienta i otrzymania maila potwierdzającego zakończenie realizacji Zamówienia.
b. Realizacja Zamówienia Usługi następuje w ustalonym przez Strony terminie odbycia się konsultacji online.
15. Sprzedawca ma prawo usunąć konto Klienta lub pozbawić go prawa do składania Zamówień ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku istotnego naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności w przypadku, gdy Klient podczas rejestracji w Sklepie internetowym lub składania Zamówienia podał dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub naruszające prawa osób trzecich, korzysta ze Sklepu internetowego w sposób niezgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, korzysta ze Sklepu internetowego w sposób uciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy, udostępniania Produkty lub Usługi osobom trzecim.
5. CENY PRODUKTÓW/USŁUG I FORMY PŁATNOŚCI
- Ceny Produktów i Usług zamieszczone na stronie internetowej są cenami brutto.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów lub Usług prezentowanych na stronie internetowej, wycofywania oraz wprowadzania nowych Produktów lub Usług, przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian, o których mowa powyżej.
- Obniżenie ceny następuje przy uwzględnieniu obowiązujących Sprzedawcę regulacji prawnych i będzie komunikowane w sposób w nich zastrzeżony, w szczególności:
a. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny Produktu/Usługi obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Produktu/Usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
b. Jeżeli dany Produkt/Usługa jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Produktu/Usługi, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu/Usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki. - Klient dokonuje płatności za zamówione Produkty/Usługi:
a. z wykorzystaniem metod płatności gwarantowanych w ramach systemu Przelewy24 – w przypadku zamówienia Produktu/Usługi w sklepie internetowym. Regulamin e-płatności realizowany jest przez pośrednika płatności internetowych i jest dostępny pod adresem: https://www.przelewy24.pl/regulamin. Dokonanie płatności w sposób wskazany powyżej stanowi podstawę do realizacji wybranej Usługi na rzecz Klienta/Pacjenta lub przesłania dostępu do zakupionego Produktu. - Dokonując zapłaty za Produkt, Klient może skorzystać z przysługujących mu kuponów rabatowych lub promocyjnych.
- Do Zamówienia wystawiana jest faktura elektroniczna.
6. NIEZGODNOŚĆ TREŚCI CYFROWYCH/USŁUG Z UMOWĄ
- Jeżeli treść cyfrowa/usługa są niezgodne z umową, Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową. W załączeniu znajduje się wzór formularza, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może skorzystać w tym zakresie (załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu).
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej/usługi do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej/usługi z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej/ usługi z umową oraz wartość treści cyfrowej/usługi zgodnych z umową.
- Sprzedawca doprowadza treść cyfrową/usługę do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
- W przypadku niezgodności treści cyfrowej/usługi z umową, Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu przysługuje także prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej/usługi z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
b. Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej/usługi do zgodności z umową;
c. brak zgodności treści cyfrowej/usługi z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową/usługę do zgodności z umową;
d. brak zgodności treści cyfrowej/usługi z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania doprowadzenia treści cyfrowej/usługi do zgodności z umową;
e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego. - Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej/usługi niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej/usługi zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa/usługa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa pozostawały niezgodne z umową.
- Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa/usługa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej/usługi z umową jest nieistotny.
- Po odstąpieniu od umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego w trakcie korzystania z treści cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które:
a. są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
b. dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego w trakcie korzystania z treści cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;
c. zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
d. zostały wytworzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego wspólnie z innymi Konsumentami lub Przedsiębiorcami uprzywilejowanymi, którzy nadal mogą z nich korzystać. - Sprzedawca udostępnia Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu na jego żądanie i na swój koszt, w terminie 14 dni oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego w trakcie korzystania z treści cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści o których mowa w ust. 7 pkt a-c powyżej.
- Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy. Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany, zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa była niezgodna z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany z nich faktycznie korzystał.
- Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści/usłudze niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej/usłudze, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Szczegóły związane z odpowiedzialnością̨ Sprzedawcy za zgodność treści cyfrowych/usług z umową uregulowane są w Rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
- Informacje dotyczące zmiany treści cyfrowej/usługi przez Sprzedawcę są dopuszczalne na warunkach określonych w Rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
7. REKLAMACJE DOTYCZĄCE FUNKCJONOWANIA SERWISU SKLEPU
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia właściwego działania serwisu Sklepu internetowego i zobowiązuje się do usuwania na bieżąco wszelkich nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu, które zostaną zgłoszone przez Klientów.
- Klient może poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu poprzez wysłanie stosownej informacji na adres e-mail: info@elizaczyzewska.pl.
- W wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 2 powyżej, Klient powinien podać swoje imię, nazwisko, adres do korespondencji (w tym adres e-mail), a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem serwisu Sklepu.
- Właściciel Sklepu zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej wpłynięcia.
8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, poprzez wysłanie na piśmie stosownego oświadczenia na adres: ul. Leśna 1, 81-876 Sopot lub za pomocą adresu e-mail: info@elizaczyzewska.pl. Klient ma prawo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, jednak nie ma w tym zakresie obowiązku.
- W przypadku odstąpienia Klienta od Umowy za pomocą poczty elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Klienta będącego konsumentem jest wyłączone w przypadku:
a. świadczenia Usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości,
b. umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta. - W przypadku odstąpienia od Umowy, taką umowę uważa się za niezawartą, a strony zobowiązane są do zwrotu tego, co sobie na jej podstawie wzajemnie świadczyły.
- Sprzedawca dokona zwrotu wartości Zamówienia, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia przez Klienta będącego konsumentem od Umowy.
- Odstąpienie przez Konsumenta od Umowy nie wiąże się z ponoszeniem przez niego kosztów, chyba że przepisy ustawy o prawach konsumenta wyraźnie na to wskazują.
- Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy na takich samych zasadach jak konsumentowi.
9. OPINIE
- Na stronie internetowej Sklepu, Klient ma możliwość pozostawienia swojej opinii.
- Pozostawienie opinii, o której mowa w ust. 1 powyżej, może nastąpić dopiero wtedy, gdy dokonano zakupu tego konkretnego Produktu, po zawarciu Umowy o dostarczanie treści cyfrowych. Taką opinię można zamieścić w każdym czasie, ale konieczne jest zalogowanie na konto klienta.
- Opinia pozostawiana przez Klienta nie może zawierać treści zabronionych przez przepisy prawa, tj. takich, które mają charakter obraźliwy lub wulgarny, nawołują do przemocy lub do innych działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami, albo które naruszają dobra osobiste i inne prawa osób trzecich. Co więcej, jak wynika z ust. 2, Klient ma możliwość wystawienia opinii dopiero wtedy, gdy dokonał zakupu Produktu i po zalogowaniu na konto klienta. Zakazane jest także zamieszczanie opinii, które mają na celu sztuczne zawyżanie ceny Produktu przez osoby opłacone.
- Sprzedawca ma prawo dokonywać weryfikacji pozostawionych opinii pod kątem zapisów tego Regulaminu. W przypadku, gdy Klienci mają wątpliwości co do zamieszczonej opinii, mogą zgłosić swoje uwagi Sprzedawcy, aby ten dokonał ich weryfikacji. W tym zakresie Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania.
- Jeżeli opinia zamieszczona przez Klienta nie spełnia warunków określonym w punkcie 10 niniejszego Regulaminu, Sprzedawca może odmówić ich publikacji lub opinię usunąć.
W przypadku opinii, które są zamieszczane bezpośrednio przez Sprzedawcę na stronie internetowej, a dotyczą także Usług zakupionych bez wykorzystania infrastruktury sklepu internetowego, obowiązują takie same wymogi, jak przewidziane powyżej. Inna jest jednak ścieżka pozyskiwania takich opinii, bowiem to Sprzedawca po zrealizowaniu usługi w drodze e-mailowej zwraca się z prośbą o wystawienie takiej opinii. Powyższe należy także odnieść do opinii zamieszczanych w social media Sprzedawcy. - Sprzedawca występując do Klienta z prośbą o zamieszczenie opinii lub, gdy Klient zamieszcza opinię z własnej inicjatywy, zwraca się jednocześnie do Klienta z prośbą o zamieszczenie opinii także w innym miejscu, niż Klient dokonał jej publikacji. W przypadku wyraźnego sprzeciwu Klienta opinia nie jest zamieszczana w innym miejscu niż miejsce jej pierwotnej publikacji.
11. POZOSTAŁE ZASADY KORZYSTANIA ZE STRONY INTERNETOWEJ
- Klient, korzystając ze strony internetowej zobowiązany jest w szczególności do:
a. niedostarczania i niepowielania treści zabronionych przez przepisy prawa, tj. takich, które mają charakter obraźliwy lub wulgarny, nawołują do przemocy lub do innych działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami, albo które naruszają dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
b. korzystania ze strony zgodnie z jej przeznaczeniem i niezakłócający jej funkcjonowania, a także w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów,
c. niewykorzystywania strony do przesyłania lub zamieszczania w ramach Sklepu niezamówionej Informacji Handlowej (spamu), d. korzystania z całości treści zamieszczonych na stronie internetowej wyłącznie na użytek osobisty,
e. korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem, właściwymi przepisami prawa oraz ogólnymi zasadami korzystania z Internetu.
12. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce Prywatności.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zdjęcia oraz wszelkie materiały jak: teksty, nagrania, grafiki, logotypy, które zostały zamieszczone na stronie Sklepu są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą ich właścicieli (przeniesienie własności praw autorskich, licencja). Wykorzystywanie ich w celach komercyjnych bez zgody Sprzedawcy jest niezgodne z prawem i zabronione – ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 2025, poz. 24 t.j. z późn. zm.).
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość, w szczególności:
1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
2) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
Szczegółowe informacje związane z pozasądowymi sposobami rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument znajdzie na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl./
Konsument ma także prawo skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL. Platforma ma pomóc w rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami w zakresie pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. UWAGA: od 20.03.2025 r. wygaśnie możliwość wnoszenia skarg przez konsumentów za pośrednictwem ww. platformy, a z dniem 20.07.2025 r. zostanie ona faktycznie zlikwidowana.
W stosunku do konsumentów i przedsiębiorców uprzywilejowanych spory sądowe wynikające w związku ze stosowaniem niniejszego Regulaminu i z wykonywaniem zawartych umów, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. 2024, poz. 1568 t.j. z późn. zm.)
W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
W przypadku, gdy obowiązujące przepisy przyznają Konsumentom korzystniejsze, obligatoryjne uregulowania niż te przewidziane w niniejszym Regulaminie, odpowiednie postanowienia Regulaminu zostają automatycznie zastąpione przez te przepisy prawa i są wiążące dla Sprzedawcy.
Data opublikowania aktualnego Regulaminu: 31.03.2025
14. ZMIANY REGULAMINU
- Z zastrzeżeniem zdania następnego Sprzedawca zastrzega sobie, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy, prawo do dokonywania zmian i modyfikacji niniejszego Regulaminu z istotnych przyczyn związanych z technicznym bądź merytorycznym aspektem funkcjonowania Sklepu internetowego, w tym w szczególności w przypadku zmian w obowiązujących przepisach prawa. Do zakupionych Produktów i Usług stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w momencie złożenia żądania zakupu. Zmiany Regulaminu będą zgłaszane Klientom na stronie Sklepu internetowego.
- Wszelkie zmiany do Regulaminu stają się skuteczne w chwili ich zamieszczenia na stronie internetowej Sklepu, o ile nie zastrzeżono inaczej.
- Po ukazaniu się na stronie głównej Sklepu lub w innych miejscach do tego przeznaczonych w Sklepie informacji o zmianach w Regulaminie, Klient powinien niezwłocznie zapoznać się ze zmianami, gdyż aktywacja w Sklepie internetowym po takim ogłoszeniu stanowi bezwarunkową akceptację nowej treści Regulaminu przez Klienta.
Załącznik nr 1
Formularz dot. zgłoszenia niezgodności treści cyfrowej/usługi z umową dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego
……………., dn. …………………..
Eliza Czyżewska
prowadząca działalność gospodarczą
pod nazwą Eliza Czyżewska
ul. Leśna 1
81-876 Sopot
NIP: 8222218005
e-mail: info@elizaczyzewska.pl
Imię i nazwisko Konsumenta/Przedsiębiorcy uprzywilejowanego: …………………………………………………………………..
Adres: ………………………………………………………..
E-mail: ………………………………………
Telefon: …………………………………….
NIP Przedsiębiorcy uprzywilejowanego: ……………………………
Formularz zgłoszenia niezgodności Produktu/Usługi z umową
Niniejszym zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu ……………………………… Produkt lub Usługa:
…………………………………………………………………………………………………………
jest niezgodny/-a z umową.
Niezgodność z umową polega na ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. .
Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy o Prawach konsumenta żądam doprowadzenia treści cyfrowej/usługi do zgodności z zawartą Umową.
W dalszej kolejności żądam obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, gdy:
doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej/usługi z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej/usługi do zgodności z umową;
brak zgodności treści cyfrowej/usługi z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową/usługę do zgodności z umową;
brak zgodności treści cyfrowej/usługi z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania doprowadzenia treści cyfrowej/usługi do zgodności z umową;
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej/usługi do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego.
…………………………………..
(Podpis)
Załącznik nr 2
Formularz odstąpienia od umowy dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego
……………., dn. …………………..
(miejscowość, data)
Eliza Czyżewska
prowadząca działalność gospodarczą
pod nazwą Eliza Czyżewska
ul. Leśna 1
81-876 Sopot
NIP: 8222218005
e-mail: info@elizaczyzewska.pl
Imię i nazwisko Konsumenta/Przedsiębiorcy uprzywilejowanego: ………………………………………………………………………….
Adres: ………………………………………………………..
E-mail: ……………………………………………………
Telefon: …………………………………………………
NIP Przedsiębiorcy uprzywilejowanego: …………………………………….
Formularz odstąpienia od umowy
(należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Niniejszym informuję, że odstępuję od umowy dot. Produktu/Usługi: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………..* zawartej w dniu …………………………………… .
..……………………………..
(podpis, tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)